Vrijdag 25 maart 2022

Dag iedereen, Ik ben Zytha. Een leerling van 6VZ en zal vandaag mijn dag beschrijven voor jullie. Ikzelf sta in het kinderverblijf van Stichting Hamiëd. De kindjes dat ze ontvangen zijn de kinderen van de werkgevers die in de ouderenzorg werken. Mensen van buiten af kunnen hun kinderen ook in de kinderopvang zetten maar dit is nog niet gebeurt. Mijn dag is eventjes moeilijk begonnen daar ga ik zeker niet over liegen. Maar naarmate de dag verder ging begon het wel wat mee te vallen. Het dingetje wat mij het hardste heeft geraakt vandaag is een kindje dat de ziekte Krabbe heeft. De ziekte zorgt er voor dat het kindje problemen heeft met bewegen, zien, horen en nadenken. Het heeft ook super veel gevolgen waaronder Epilepsie aanvallen. Dit heeft hij ook maar ze hebben dit in het kinderdagverblijf nog maar 2 keer gehad in de 6 jaar dat hij er naartoe gaat. Er is gezegd geweest dat hij op zijn 2 jaar ging overlijden maar hij is super sterk en is nu al 6 jaar. Hij kan alles verstaan in het Nederlands en in het Papiamento en is heel blij als je een interactie met hem hebt. Je ziet dit omdat zijn ogen open gaan en omdat hij begint te lachen. Hij heeft van kleins af aan een PEG-Katheter. Dit is een soort buisje dat via de buik naar de maag wordt gestuurd. In dit geval krijgt hij er alleen medicatie door omdat hij zelf vaste voeding krijgt en sapjes. Vroeger kreeg hij ook zijn voeding door de PEG-Katheter. We hebben over heel de dag zeer veel pauze gehad puur omdat er heel weinig te doen is. Na de eerste pauze heb ik de 3 kindjes dat er waren een bad mogen geven nadat ze gegeten hebben. Tijdens het baden was er veel achtergrond muziek bij de ouderen. Dansen hebben we dan wel eventjes gedaan. Na het dansen mochten alle kindjes vrij spelen en was het weer vrij rustig. Rond half 2 hebben wij ons middageten opgegeten en zijn we in studie uur gegaan tot 15:00u. Om 14:45u komt Gilbert naar ons toe om het laatste kwartiertje samen met ons te wachten. We waren rond 15:15u terug in onze villa. Ik kwam binnen en heb zo snel mogelijk mijn stagepak uit gedaan om mij te verfrissen en om mijn korte broek aan te doen. Het was door heel de dag zo warm! Rond 16:00u had ons lieftallige Mevrouw van Hemelen een lekker kaasje gesneden en wat vleesjes maar omdat ik vegetarisch ben heb ik daar niets van gegeten. Mevrouw Dierckx is na de kaasjes de pizza's gaan halen. Wel getelt 18 pizza's en oh ja alles is op geraakt. Na het eten is iedereen in hun rustmodus gegaan. Ik ga nu ook in mijn rust modus. Bon tardi! (bye)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dinsdag 21 december 2021

Zondag 20 maart 2022

Woensdag 30 maart 2022