Woensdag 23 maart 2022

Hallo allemaal, ik ben Olina uit 7TBZ. Ik vertel vandaag aan u over mijn ervaring hier op dit prachtige eiland. In de ochtend stonden ik en mijn kamergenoot Zytha al vroeg op om ons klaar te maken voor de 2de werkdag. We smeerde ons goed in met zonnecrème omdat je hier heel erg snel kunt verbranden. We ontbeten ook en maakte onze boterhammen klaar. De 2 klassen moeten rond 6:30 klaar zijn en in de auto stappen om ons te brengen naar onze stageplekken. Ik stond met nog een paar anderen in het "sprookjesachtige" gedeelte. Toen we daar aankwamen liepen Leyla en ik met een persoon mee en keken hoe de zorgkundige haar zorg deed. We mochten helpen met een bedbad, een wonde,een blaasspoeling en het wassen met een wasstoel. Na al die zorg maakte we ook de bedden ondertussen op. De mensen sliepen daar met 2 tot zelfs 4 mensen op 1 kamer, wat veel is. De mensen gebruiken ook hier veel talkpoeder, dat is ook een groot deel van hun cultuur. Er kwam gisterenavond ook een nieuw persoon bij ons op onze stageplek. De meneer is terminaal en dat betekent dat die nog maar 2 tot 10 dagen te leven heeft. Hij is er heel erg aan toe want de persoon heeft suikerziekte, hyperthensie en hij kan niet meer zien. Het been moest door de suikerziekte ook normaal gezien afgezet worden, maar die pijn wil je de meneer niet meer geven omdat die nog maar enkele dagen te leven heeft. Er zijn ook straatkatten en kittens die in het woonzorgcentrum wonen en die zijn heel erg schattig en lief. Als activiteit was er een muzikant die liedjes zong in het Spaans terwijl hij gitaar speelde. De zorgvragers genoten er erg van en zongen mee en ik danste ook natuurlijk met hen. Toen was het middag en gingen de bewoners eten en ik en Leyla hielpen een persoon met epelepsieaanvallen hierbij. Na het eten gingen we al de mensen in hun bed leggen en hun inco vervangen als die vuil waren. We hadden ook een pauze en middag om 13:30 ongeveer. Op de afdeling waar wij stonden zijn ook alleen mannen en het zijn er ongeveer 1O denk ik, en dat is ook niet veel tegenover ons eigen land.Toen was de werkdag al bijna gedaan en Gilbert kwam ons alle 6 ophalen in zijn auto. Als we aangekomen waren in de villa had ik redelijk veel dorst omdat het hier heel erg warm is en dronk ik meteen een heel glas op. Rond 16:00 hadden sommige pasta met groenten en kippenbrochetten gemaakt door Gilbert op de gril. Hierna ging ik op mijn kamer omdat ik de rust echt nodig had omdat het heel druk is op stage en ook omdat je voortdurend rond de 2 klassen zit. Het is hier ook wel erg fijn dat het weer warm blijft in de avond en in de nacht. Maar ik ben heel benieuwd hoe de volgende dagen nog gaan verlopen dus ik zeg alvast: Tot morgen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dinsdag 21 december 2021

Zondag 20 maart 2022

Woensdag 30 maart 2022